top of page

Türkiye'de Faiz Niçin Helaldir?

Hanefi Mezhebinde Darul Harb'te oranın vatandaşlarını aldatmamak şartı ile müslümanın menfaatine ise faizli muamele caizdir. Ev, araba vs alabilirsiniz krediyle. Ayrıca Türkiye'de faiz meşru bir gider ve gelir kalemi olduğu için ticari kredi alımlarında alınan kredi faizleri vergiden düşer. Yani özellikle ticari kredilerde, faizli muamele, faiz alan açısından son derece karlıdır. Bu konuda bankaların karları bahane ederek müslümanlar krediden uzak tutulamaz. Zira faizli banka, Türkiye'nin temel ekonomik yapısıdır. Ekonomi buna göre dizayn edilmiştir. Kısaca Hanefi Mezhebi açık. Ben Hanefi mezhebini esas alıyorum. Yukarıda ismi zikredilen isimleri de ciddiye almaya gerek yok.



Kredi
Banka

Sorularla İslamiyet sitesinden bir alıntı ile başlayalım:


"Dâru`l-harp`te faiz olmaz, diyorlar. Türk bankalarından faiz alıp yiyebilir miyiz?

Türkiye Dar-ı İslamdır ve bir müslüman için faiz almak ya da faiz vermek asla caiz değildir. Hangi bankadan olursa olsun faiz almak haramdır." (Sorularla İslamiyet)

Kimse sormuyor Türkiye Dar'ul İslam ise faiz bankaları niye var? Devlet, neden faiz bankaları işletir? Sorularla İslamiyet, sadece İslam dışı değil akıl da dışı. Türkiye Cumhuriyeti İslam Devleti değildir, Laik bir devlettir. Devletin Anayasası'da bunu diyor.



İsmailağa Cemaatinden Hüsamettin Vanlıoğlu, fetva kitaplarında Dar'ul Harp'te, müslümanın menfaatine uygunsa faizli ticaret yapılabileceğine dair hükümler okuduğunu hatta bu hükümleri yazdığını ama "Efendi Hazretlerinin" talebiyle fetvayı geri çektiğini söylüyor. (Kaynak) Dini bu kadar ucuz bir şekilde satıyorsak kitaplara ne hacet. Aynı tayfadan Fatih Kalender Hoca'da Hanefi Mezhebini bir kenara atıyor. (Kaynak)


Nurettin Yıldız, Hanefi Mezhebi alimlerine hakaret ediyor. "Bir kaç alim" diyerek onları dikkate almıyor. Darul Harbi tarifi de evlere şenlik: "Müslümanın evi olmayan yer." (Kaynak) Bu cahili dahası İslam'a saygısı sıfır olan birini dikkate almaya gerek var mı?


İşine geldiği meselelerde Hanefi olduğunu söyleyen İhsan Şenocak'ta Hanefi Mezhebini eleştiriyor bu konuda. (Kaynak) LGBT Derneklerini kanunen meşru hale getiren bir lidere destek vermeyi cihad olarak değerlendiren İhsan Şenocak, Türkiye'de ezan okunduğu için ülkenin Dar'ul Harb olmadığını söylüyor. (Kaynak) Bu tayfadan Ebubekir Sifil, enflasyonun altında faiz helaldir diyerek faiz haramını inkar ediyor. İşte bunlar Hoca, İslam'ı hükümlerini bile çekinmeden yok sayacak delikanlılık var kendilerinde.



Faruk Beşer ise bu konuda ne dediğini bilmeyen birisi. Bir sürü ipe sapa gelmez görüşün sonucu yok. Faiz harammış ama Hanefi Mezhebinin Dar'ul Harb'teki faiz hükümleri dikkate alınamazmış. (Kaynak)


Halil Gönenç, Almanya gibi Dar'ul Harb olan ülkelerde bankalarla faizli muamele yapılamaz derdinde. Çünkü ona göre bankalar çok kar ediyormuş. Oysa Hanefi Mezhebinde bankanın kar etmesi üzerine kurulmaz fetva, müslümanın kar edip etmemesi üzerine kurulur. Hanefi Mezhebine ekleme yapan Halil Gönenç, Türkiye'yi Dar'ul İslam sayanlardan. Sahtekarlık diz boyu.


Hizb'uttahrir daha da komik. Türkiye, Dar'ul Harb değilmiş ama Dar'ul Küfürmüş o yüzden faizli muamele harammış. Oysa Hanefi Mezhinde Dar'ul Harb, Dar'ul Küfür vs. aynı anlamda. Bu cahilleri de geçelim.


Selefi tayfaya gelince. Onları ciddiye almaya gerek yok. Bir usulleri (dinleri) olmadığı için her gün değişen fetva verebilirler.


Sonuç: Hanefi Mezhebinde Darul Harb'te oranın vatandaşlarını aldatmamak şartı ile müslümanın menfaatine ise faizli muamele caizdir. Ev, araba vs alabilirsiniz krediyle. Ayrıca Türkiye'de faiz meşru bir gider ve gelir kalemi olduğu için ticari kredi alımlarında alınan kredi faizleri vergiden düşer. Yani özellikle ticari kredilerde, faizli muamele, faiz alan açısından son derece karlıdır. Bu konuda bankaların karları bahane ederek müslümanlar krediden uzak tutulamaz. Zira faizli banka, Türkiye'nin temel ekonomik yapısıdır. Ekonomi buna göre dizayn edilmiştir. Kısaca Hanefi Mezhebi açık. Ben Hanefi mezhebini esas alıyorum. Yukarıda ismi zikredilen isimleri de ciddiye almaya gerek yok.


Türkiye'de müslümanlar birleşip faize göre işleyen bir banka kurabilir mi peki. İşte bu sorunun cevabı beni aşar.











Comments


bottom of page